Ez csak reklám - szoktuk mondani valamire, ha úgy gondoljuk nem sok köze van a valósághoz. De vajon mindig így van? Utálhatjuk, vagy kedvelhetjük a reklámokat, de mindegyikünknek szüksége van időnként a befolyásolás művészetére. Persze nem mindegy MIT és HOGYAN reklámozunk!
Néha irgalmatlanul idegesítőek tudnak lenni a reklámok, néha viszont percekig kacagunk rajtuk olyan édesek és ötletesek. Akármilyenek is tény, hogy reklámok özönében élünk, és bárhol élünk és dolgozunk, a befolyásolás művészetét ismernünk kell. Az sem árt, ha átlátunk a szitán, amikor éppen ránk akarnak hatni. Arról se feledkezzünk meg, hogy a pozitív értékeket is reklámozni illik, ez pedig a mi felelősségünk, hisz " A hit hallásból van."- mondja a Biblia maga is. Erről beszélgetünk diákokkal, médiaszakértőkkel, íme az adás! Vigyázat, nagyon könnyen belekerülhetünk a reklámok bűvkörébe, akár gyógyíthatatlan vásárlás mániába, ha nem tarunk egészséges távolságot tartani tőlük. Erre világít rá viccesen és rendkívül mély igazságokat feltárva egy amerikai szakértő animációs kisfilmje is: Dolgaink története - A fogyasztói társadalom csapdái. Ajánlott könyv a témánkhoz: Elliot Aronson: A társas lény - kísérletek és eredmények, hogyan viselkedünk mi emberek egy-egy helyzetben, leírva a befolyásolás főbb fogásait. Letehetetlenül izgalmas!